Effect van linkbuilding
Effect van linkbuilding. Als linkbuilding goed gedaan is zal je website een enorme boost krijgen in Google. Het Effect van linkbuilding is groot als alles volgens de regels van de kunt gedaan is.
Het effect van linkbuilding merk je snel in Google
Dagelijk zien onze klanten het Effect van linkbuilding. Wij plaatsen dagelijks backlinks voor onze klanten uit Vlaanderen en Nederland. Deze backlinks komen op zeer relevante websites met een hoge DA, DR en TF waarde, zodat onze link building diensten zijn succesvol met Google. Het eindresultaat is hogere trefwoord rankings voor uw website, het verhogen van de zichtbaarheid en klikken omdat weinig mensen ooit doorklikken zoekresultaten op een maar de eerste pagina van de SERPs.
Linkbuilding Bestellen
Wat is Link Building?
In de begindagen van SEO, zelfs voordat Google bestond, was de ranking van websites sterk gebaseerd op het gebruik van trefwoorden in de inhoud van de pagina.
Zonder geavanceerde zoekmachine algoritmes, was het gebruik van trefwoorden de makkelijkste manier om pagina’s te rangschikken. De logica was eenvoudig: hoe meer een trefwoordzin werd gebruikt op een webpagina, hoe waarschijnlijker het was dat de pagina daar echt over ging.
Helaas, SEO beoefenaars van die tijd maakten gebruik van dit systeem en gebruikten trefwoorden op onnatuurlijke wijze door overmatig gebruik van de beoogde trefwoordzin om hoger te scoren.
Deze methode staat tegenwoordig bekend als keyword stuffing en hier merk je geen Effect van linkbuilding.
Dit zorgt ervoor dat sites hoger scoren voor trefwoord zinnen, zelfs wanneer de site niet veel te bieden heeft over een onderwerp. Een nieuwe manier om te kijken en sites te evalueren op wat rankt en wat niet was nodig en zou verder moeten gaan dan het analyseren van de inhoud alleen.
De opkomst van Google & PageRank
Google ging in 1996 van start door een partnerschap tussen de oprichters, Larry Page en Sergey Brin. Het vroege rangschikkingsalgoritme van de zoekmachine was gebaseerd op het PageRank-algoritme, ontwikkeld door en vernoemd naar Page toen hij information retrieval studeerde aan de Stanford University.
Het belangrijkste idee was om links tussen webpagina’s te gebruiken als een rankingfactor.
Op de gearchiveerde Over-pagina van Google staat dat:
- “PageRank werkt door het tellen van het aantal en de kwaliteit van links naar een pagina om een ruwe schatting te bepalen van hoe belangrijk de website is. De onderliggende aanname is dat belangrijkere websites waarschijnlijk meer links van andere websites ontvangen.”
- Voel je vrij om alles te lezen over het PageRank algoritme. Dit is allemaal openbare informatie, en het PageRank patent is gratis online te bekijken.
- Het is een zeer technisch document, en lezers hebben wellicht meer geavanceerde programmeer- en wiskundige kennis nodig om het in zijn geheel te begrijpen.
- In plaats van alle details te lezen over hoe Google links analyseert en beoordeelt, is het misschien de moeite waard te begrijpen waarom dit algoritme überhaupt naar links kijkt.
Interne, inkomende en uitgaande soorten links
Een link of hyperlink is een aanklikbaar object op een webpagina dat van de ene pagina naar de andere leidt. Links kunnen zichtbaar zijn als tekst, afbeeldingen of knoppen. We kunnen links classificeren op basis van de bestemming van de link, of deze gebruikers naar een andere pagina op dezelfde site leidt of naar een andere website.
Interne links zijn links tussen de pagina’s binnen uw eigen website. Zoekmachines bepalen dit door te kijken naar de domeinnaam; als de links op een pagina linken naar andere pagina’s binnen hetzelfde domein, worden ze beschouwd als interne links.
Als om een of andere reden uw website is gebouwd om meer dan een domein te hebben, zullen zoekmachines dit zien als een externe link. Inbound Link Focus: Natuurlijke links van hoge kwaliteit pagina’s voor grotere SEO voordelen
Van de drie soorten links zijn de inkomende links degene met het grootste SEO voordeel, maar ze zijn ook het moeilijkst te verkrijgen.
Zorg ervoor dat u optimaliseert voor gebruikerservaring metrics.
Optimaliseert u voor gebruikerservaring? Het verbeteren van de snelheid van de site, de stabiliteit van de inhoud en de interactiviteit kan de organische rankings, de merkbekendheid en de verkoop stimuleren.
Hoogwaardige pagina’s zijn als vrienden die je om advies vraagt: Ze zijn betrouwbaar, geloofwaardig en hebben een soort van autoriteit over het onderwerp. Wanneer een webpagina linkt naar een andere webpagina, heeft de maker van de inhoud die de link gebruikt dit gedaan met een reden. Vaak vinden ze de pagina waarnaar ze linken goed omdat die informatie bevat die de informatie op de eerste pagina ondersteunt of erop voortbouwt.
Aan de andere kant linken sommige auteurs naar pagina’s om de tegenovergestelde reden; ze kunnen linken naar een pagina die ze willen bekritiseren of waar ze het niet mee eens zijn. Echter, beide links zijn goed voor de pagina waarnaar gelinkt wordt. Of de inhoud nu geliefd of verafschuwd is, het heeft een sterke reactie uitgelokt, wat duidt op kwaliteitsinhoud.
Als de inhoud van een pagina iemand aan het praten krijgt, duidt dat op autoriteit, geloofwaardigheid en/of betrouwbaarheid.Dus, links op pagina’s zijn als stemmen van vertrouwen, geloofwaardigheid, en autoriteit.
Hoe meer links een pagina krijgt, hoe meer stemmen ze krijgen, wat hun ranking kan verbeteren.Echter, de hoeveelheid links die een pagina krijgt is niet het enige dat telt.
Google beoordeelt ook de kwaliteit van de links.
Niemand houdt van nepvrienden. Soms herken je neppe mensen meteen. Andere keren, is het niet zo gemakkelijk.
Hetzelfde geldt wanneer Google naar webpagina’s kijkt. Links die een teken van vertrouwen lijken, kunnen gemakkelijk worden vervalst met behulp van zaken als:
- Online forums.
- Blog reacties.
- Gastenboek.
Wiki’s. - Sociale media profielen.
- Artikel directory’s.
- Vraag & Antwoord sites.
- Sociale bookmarking.
- Dit worden kunstmatige links genoemd.
Soms ziet Google meteen dat de links nep zijn, maar niet altijd. Het kan een tijdje duren voordat Google kunstmatige links herkent. Deze kunstmatige links hebben negatieve gevolgen voor de pagina’sen het Effect van linkbuilding.
De rang van deze pagina’s met kunstmatige links kan worden geschaad door verschillende rankingfactoren die de kwaliteit van de links bewaken, maar ook door algoritme-updates, of zelfs handmatige acties van Google. Om goede, natuurlijke links te hebben, heeft een site kwalitatieve inhoud nodig die betrouwbaar, geloofwaardig en gezaghebbend is.
Hierdoor kunnen de pagina’s kwalitatieve, natuurlijke links van andere websites krijgen, wat hun ranking ten goede zal komen.
Inkomende links zijn nog steeds belangrijk, zelfs na Google’s Penguin Update
In de afgelopen tien jaar heeft Google een reeks belangrijke algoritme-updates doorgevoerd. Een van deze belangrijke updates was Penguin. Google’s Penguin update is nu een essentieel onderdeel geworden van het kernalgoritme.De Penguin update stelt Google in staat om de kwaliteit van links effectiever te evalueren.
Direct na deze update waren sommige SEO-professionals aanvankelijk in de veronderstelling dat links er niet meer toe deden; dit is echter niet het geval. Links zijn belangrijk voor de ranking en geven nog steeds dezelfde waarden aan als voorheen. Links dienen als een weerspiegeling van de kwaliteit van de inhoud van een pagina, zolang het natuurlijke links zijn, hier zie je het Effect van linkbuilding.
De Penguin update heeft het voor Google makkelijker gemaakt om kunstmatige links te identificeren.
Links zijn altijd belangrijke ranking factoren geweest; de methoden om links te verkrijgen zijn echter geëvolueerd, vooral na de komst van de Penguin update. Na de Penguin update ligt er nu een sterkere nadruk op natuurlijke links, waardoor veel SEO’s in de branche zich veel meer zijn gaan richten op content marketing. Het creëren van link-waardige inhoud en het promoten van de inhoud aan de wereld om gebruikers te krijgen die van nature bereid zouden zijn om te delen en te linken naar de gepromote inhoud.