Hoe kom ik aan backlinks
Hoe kom ik aan backlinks? Er is geen ontkomen aan het feit dat backlinks nog steeds een van Google’s top drie ranking factoren, en dat het niet waarschijnlijk is dat het op korte termijn zal veranderen.
Maar geraak zelf maar eens aan backlinks, probeer het maar zelf stuur eens wat mails naar interessante websites om een link te krijgen. Als je 1 antwoord op 100 mails zal krijgen is het veel en als je eens een backlink krijgt is het op een linkpartner pagina waar 50 tot 300 links opstaan. Hier zal de linkjuice dan nog eens verdeeld worden.
Neem het van ons aan zelf op zoek gaan naar kwalitatieve links is onbegonnen werk. Hoe kom je dan wel aan backlinks? Wel door je linkbuilding uit te besteden aan een team van specialisten.
Hoe kom ik aan backlinks? Ga in zee met ons team
Linkbuilding is en blijft belangrijk om je website een stevige boost in Google te geven. Wekelijk zie ik op forums de vraag “Hoe kom ik aan backlinks” Dit betekent dat veel bedrijven en marketeers zich afvragen hoe ze backlinks naar hun site kunnen krijgen.
Links van de ene website naar de andere worden gezien als een teken van vertrouwen en autoriteit. Deze verhoogde autoriteit kan betekenen dat uw site hoger scoort op de SERP’s, waardoor uw site meer zichtbaarheid krijgt en waarschijnlijk veel meer organisch verkeer. Toch worden niet alle links door Google op dezelfde manier bekeken, en het verkeerde type (giftige links) kan uw ranking eerder schaden dan helpen.
In essentie moeten backlinks:
Afkomstig zijn van relevante websites, als je zelf tapijten verkoopt moet je een link krijgen van een tapijtenwebsite, interieurwebsite … De juiste backlinks zijn belangrijk.
De juiste backlinks kunnen uw SEO-strategie een superboost geven, en er zijn veel manieren waarop u uitstekende links kunt verdienen.
Linkbuilding experts
Wij plaatsen dagelijks backlinks voor onze klanten uit Vlaanderen en Nederland. Deze backlinks komen op zeer relevante websites met een hoge DA, DR en TF waarde, zodat onze link building diensten zijn succesvol met Google. Het eindresultaat is hogere trefwoord rankings voor uw website, het verhogen van de zichtbaarheid en klikken omdat weinig mensen ooit doorklikken zoekresultaten op een maar de eerste pagina van de SERPs.
Linkbuilding Bestellen
1. Resource Link Building
Bij het nadenken over manieren om backlinks te krijgen, beginnen velen vaak met het denken aan grote en ingewikkelde tactieken. Maar een van de meest effectieve manieren om links op te bouwen is met resource link building.
Om succesvol te zijn met deze tactiek, moet u bepalen waar uw bedrijf waarde kan toevoegen aan uw publiek. Vervolgens moet u geweldige resourcepagina’s maken, zodat u kwaliteitsbacklinks van relevante autoriteiten kunt verdienen.
Veel voorkomende voorbeelden van waar resource pagina’s online bestaan zijn onder andere:
Reizen en toerisme boards
Universiteiten
Lokale overheden
UCLA Career Resources screenshot
En je kunt vaak deze kansen vinden door het analyseren van de link profiel van uw concurrent en het nemen van een kijkje op wie linkt naar hen, maar niet naar jou. Door gebruik te maken van de SEMrush Backlink Analytics Tool, bent u gemakkelijk in staat om bronnen te identificeren die linken naar de site van uw concurrenten. Op deze manier kunt u werken aan een inhoud strategie die hun aandacht kan trekken, en zij zullen in plaats daarvan willen linken naar uw site.
2. Gebroken link bouwen
Broken link building gaat over het vinden van informatieve webpagina’s met externe links naar dode pagina’s.
Als u gebroken links kunt identificeren die naar 404 pagina’s verwijzen en een alternatief stuk inhoud kunt presenteren dat even goed, zo niet beter, is dan de oorspronkelijke link, kunt u vrij snel een aantal uitstekende links opbouwen.
U moet ervoor zorgen dat u een soortgelijk stuk inhoud hebt als waarnaar oorspronkelijk werd gelinkt (of bereid zijn het te maken). Deze tactiek kan redelijk succesvol zijn, omdat noch de gebruikers, noch de website waar u een link van wilt, baat hebben bij een link naar een pagina die 404’t. U helpt een webmaster om het aantal gebroken links op hun site te verminderen en stelt tegelijkertijd een alternatief voor, zodat ze er niet zelf naar op zoek hoeven te gaan. U kunt onze gids over Broken Link Building lezen om te leren hoe u deze tactiek kunt toepassen.
3. Ongelinkte merkvermeldingen
Van vermeldingen door regionale online kranten en radiostations tot product reviews en referenties, het is niet ongewoon voor veel bedrijven om te ontdekken dat ze zijn genoemd over het hele web.
Hoewel de ideale situatie is dat deze vermeldingen ook linken naar uw website, doen ze dat soms niet. Deze staan bekend als niet-gelinkte merkvermeldingen.
Maar hoe vind je ongelinkte merk vermeldingen en probeer je ze om te zetten in links?
U kunt deze vinden met bijvoorbeeld de SEMrush Brand Monitoring Tool.
Stel de tool in om te monitoren voor vermeldingen van uw merk, en u zult deze rechtstreeks in uw inbox ontvangen wanneer ze zich voordoen.
Als het gaat om het vinden van bestaande niet-gelinkte vermeldingen, klikt u gewoon op de ‘geen link’ box op de ‘link naar website’ dropdown, en u zult een lijst van niet-gelinkte merk vermeldingen zien.
Vervolgens kunt u contact opnemen met de webmasters, journalisten of bloggers die uw merk hebben vermeld en hen beleefd vragen een link toe te voegen.
Om de kans dat dit gebeurt te maximaliseren, moet je kunnen aantonen hoe de link redactionele waarde toevoegt. U kunt deze sjabloon gebruiken als basis voor het uitreiken (wat u kunt doen en beheren via de Link Building Tool).
Hoe kom ik aan backlinks van leveranciers
Als u producten van anderen verkoopt, kunt u een uitstekende kans hebben om een heleboel gezaghebbende links naar uw site te verdienen.
Veel fabrikanten en leveranciers hebben ‘waar te koop’ of ‘voorraadhouders’ pagina’s op hun website, net als deze:
Voorraadhouders
Dit is gewoon een fabrikant die gebruikers verwijst naar de plaatsen waar ze hun producten kunnen kopen. En als u een verkoper bent van de producten van een fabrikant, moet u vermeld (en gelinkt) worden.
Maak een lijst van al uw leveranciers en hun websites en ga één voor één op zoek naar een pagina met een lijst van hun voorraadhouders.
Vind je een pagina maar zie je dat je er niet bij staat?
Dat is waarschijnlijk niet met opzet gebeurd. Neem contact op met uw contactpersoon bij het bedrijf, deel de pagina, en vraag wat de procedure is om uw website vermeld en gelinkt te krijgen. Vaak kan uw contactpersoon dit voor u regelen.
Kunt u geen pagina vinden waarop voorraadhouders staan vermeld? Misschien kunt u toch op een andere manier samenwerken?
Hoe kom ik aan backlinks bedrijfsverenigingen
Bent u lid van een of andere bedrijfsvereniging? Misschien uw Kamer van Koophandel of een gespecialiseerde brancheorganisatie? Zo ja, dan heeft u wellicht enkele eenvoudige mogelijkheden om links naar uw site te verdienen. In veel opzichten is dit vergelijkbaar met leveranciers links, maar is niet afhankelijk van u voorraad van een fabrikant van producten of hen met een pagina op hun site.
U moet een lijst samenstellen van alle verenigingen waar u lid van bent en hun websites. Ga dan op zoek naar een “leden”-pagina of een soortgelijke pagina op hun site. Vaak is dit in de vorm van een ledenlijst, zoals dit voorbeeld van de Kamer van Koophandel van Long Beach.
Als u lid bent maar uzelf niet in de lijst ziet staan, neem dan contact op met uw contactpersoon en vraag hoe u toegevoegd kunt worden.
Maar u kunt deze tactiek een stap verder, en u kunt pro-actief uit te gaan en te zoeken naar organisaties in uw plaats of industrie die een link naar hun leden als onderdeel van hun lidmaatschap aan te bieden. Als u geen lid bent en denkt dat u zou kunnen profiteren van wat zij te bieden hebben, ga dan uw gang en word er een… en ga dan achter die link aan!
Listicle Link Building
Listicles zijn een belangrijk onderdeel van je backlink building strategie.
Als het gaat om het krijgen van links naar uw site, kunt u gebruik maken van listicles om uw producten of diensten te krijgen in de voorkant van uw publiek, terwijl ook het verdienen van links die zo veel meer doen dan alleen het verhogen van uw zoekresultaten. Je bent waarschijnlijk al op de hoogte van populaire lijstjes in je branche die verwijzen naar je concurrenten, maar misschien niet u bevatten.
Dit zijn meestal artikelen die betrekking hebben op:
De beste…
Top 10…
Of iets dergelijks.
U kunt Google-zoekoperatoren gebruiken om lijstartikelen in uw branche te vinden waarin uw concurrenten worden opgesomd en vervolgens kijken of u erin voorkomt. Dat gezegd hebbende, zou u waarschijnlijk al op de hoogte zijn van de post als u dat bent.
Om aan sommige lijstjes te worden toegevoegd, moet u een journalist of blogger benaderen en motiveren waarom u beter in de lijst past dan sommige anderen die er al in staan.
Soms zul je merken dat de schrijver blij zal zijn om je bedrijf bij te werken en toe te voegen als je kunt aantonen hoe het waarde toevoegt aan de gebruikers. Het komt allemaal neer op jezelf verkopen.
Lees onze gids over e-mail outreach om de beste tips te leren over hoe u kunt bereiken.
Link Gap Analyse
Een van de snelste manieren om mogelijkheden voor linkbuilding te vinden is het uitvoeren van een link-gap analyse en het vinden van sites die naar uw concurrenten linken maar niet naar u.
Als een website naar meer dan één van uw concurrenten linkt, is de kans groot dat ze ook naar de uwe zullen linken – als u maar kunt rechtvaardigen waarom ze dat zouden moeten doen.
En u kunt de Backlink Gap Tool gebruiken om dit proces veel gemakkelijker te maken.
Voer tot vijf domeinen in, en u kunt de domeinen (en pagina’s) zien die naar meerdere concurrenten linken. Dan kun je de tijd nemen om te begrijpen waarom ze linken en hoe je deze voor jezelf kunt pakken.
Digitale PR
Als u op grote schaal kwaliteitslinks naar uw website wilt opbouwen, kunt u de kracht van digitale PR niet over het hoofd zien.
Journalisten vertrouwen vaak op PR’s om verhalen aan te leveren die ze moeten verslaan, en als u het merk kunt zijn dat opvalt en het nieuws haalt (zelfs als u geen productlanceringen of iets dergelijks hebt), is het niet ongewoon om honderden links te verdienen met een enkele campagne.
Maar het gaat niet alleen om aantallen.
Digital PR kan u helpen om topisch relevante links op te bouwen van de meest prominente publicaties in uw branche. Deze links kunnen u positioneren als een expert in uw branche en ook doelgericht verwijzingsverkeer genereren.
Om dit soort backlinks te verwerven, moet u linkable assets aanleveren en deze promoten bij journalisten met behulp van beproefde PR-tactieken.
De Wolkenkrabber-techniek
De Skyscraper Technique, voor het eerst geïntroduceerd in de SEO-gemeenschap door Brian Dean van Backlinko, is een linkbuildingtactiek die een bewezen proces volgt:
Zoek succesvolle content die al veel links heeft verdiend
Creëer betere inhoud
Promoot die inhoud aan degenen die naar het oorspronkelijke stuk hebben gelinkt
Het werkt om de eenvoudige reden dat u het giswerk wegneemt dat vaak geassocieerd wordt met content marketing door voort te bouwen op een fundament dat al bewezen succesvol is.
Deze techniek kan en zal u helpen om links op te bouwen die een echt verschil maken voor uw organisch verkeer en helpen om uw site te rangschikken voor concurrerende zoektermen en trefwoorden.
Maar je moet bereid zijn om er moeite voor te doen.
De Skyscraper Techniek is alles over het creëren van het beste stuk van de inhoud die op het web voor uw gekozen onderwerp, dus je moet bereid zijn om all-in te gaan op:
Lengte
Diepte
Visuals
10. Help een journalist
Als je nog nooit in aanraking bent gekomen met HARO, is er een goede kans dat je een aantal geweldige kansen mist om links van de pers te verdienen.
HARO gaat over het geven van citaten aan journalisten die hulp zoeken om hun verhalen te schrijven, en er is een goede kans dat ze naar jouw website zullen linken als eer.
Meld je aan, en drie keer per dag (maandag tot en met vrijdag), ontvang je een e-mail in je inbox die er als volgt uitziet:
Veel journalisten uit allerlei sectoren zijn op zoek naar een citaat voor in hun artikel. Als je er een ziet die relevant is voor wat je doet, ga je gang en reageer erop. Je moet ervoor zorgen dat je zo uitgebreid mogelijk bent en alleen reageert op onderwerpen en verzoeken waar je inderdaad een expert in bent.
U zult niet bij elke pitch succesvol zijn, maar kies uw antwoorden zorgvuldig, en het kan een geweldige manier zijn om geweldige links op te bouwen.
Hoe kom ik aan backlinks Roundup Posten
Roundup posts kunnen een geweldige manier zijn om links op te bouwen naar content die je maakt als onderdeel van een bredere content marketing strategie.
Zie dit als het bouwen van links die zullen helpen om ogen te krijgen op de inhoud die u aan het maken bent.
Voer een zoekopdracht uit op Google voor:
“trefwoord” + roundup
En je krijgt een lijst van artikelen die in dit formaat zijn gepubliceerd. Meestal is het gewoon een lijst van gecureerde berichten rond een bepaald onderwerp, en de meeste industrieën hebben ten minste een paar.
De meeste mensen die roundup posts publiceren doen dat regelmatig, en dat betekent dat ze actief op zoek zijn naar goede inhoud om op te nemen.
Dus waarom niet een e-mail sturen naar de auteur van de roundup-posts die u vindt en hen laten weten over uw nieuwste stuk inhoud?
Hoe kom ik aan backlinks Geef een testimonial
U bent waarschijnlijk gewend om testimonials van uw klanten te vragen, maar heeft u er ooit aan gedacht dat ze ook een geweldige manier kunnen zijn om links op te bouwen?
Hoewel deze tactiek niet per se schaalbaar is, kan het u helpen uw linkprofiel te diversifiëren door te schreeuwen over hoe geweldig de tool, het product of de dienst van iemand anders is.
Als u een testimonial of case study kunt schrijven die zij op hun website kunnen publiceren, zullen zij meestal graag naar uw website teruglinken als een credit ernaast.
Het is vaak een kwestie van uitzoeken van wie u klant bent (uw leveranciers) en bedenken wiens aanbod u geweldig vindt. Schrijf van daaruit een fantastische getuigenis en deel die met hen samen met de toestemming om ze op hun website te gebruiken.
Hoe kom ik aan backlinks dus? Er zijn zo veel verschillende tactieken die u kunt gebruiken om backlinks naar uw website te krijgen. Welke tactiek voor u de juiste is, hangt vaak af van hoe u linkbuilding in het verleden hebt benaderd, in welke branche u actief bent en wat uw concurrenten doen.
Maar door het samenstellen van een solide link building strategie, kunt u de tactiek die het beste geschikt zijn voor uw website en middelen te identificeren en plan precies uit hoe je gaat om uw concurrentievoordeel te verdienen.