Linkbuilding teksten
Linkbuilding teksten nodig voor een blog? Als je ooit eerder een blogpost hebt geschreven, weet je hoeveel tijd het kan kosten.
Van het selecteren van onderwerpen en het verzamelen van onderzoek tot het schrijven van een bericht en het drukken op ‘Publiceren’, het proces vergt vaak uren. Dat is de reden waarom, als uw bericht niet het verwachte verkeer oplevert, dit een grote teleurstelling kan zijn. Zelf als je een goed artikel hebt geschreven moet je nog een website vinden waar je de blog kan posten.
Wij nemen u alles uit handen. Linkbuildingexperts.be schrijft unieke relevante Linkbuilding teksten tot een blog en plaats het artikel op een kwalitatieve relevante website.
Linkbuilding teksten laten schrijven?
Als marketeers streven we er altijd naar om inhoud te schrijven die hoog scoort op Google, en SEO is de brug die u daarbij zal helpen. Dat roept de vraag op: hoe integreer je dat in je content? Maak je geen zorgen – we hebben de medewerkers in huis die hieroor kunnen zorgen.
Bel voor info over Linkbuilding teksten en blogs op +32 495/21 45 83 of mail naar: info@seobureau.be. Wij schrijven een blog van 750 woorden voor slechts € 25
Daarnaast kunnen we de blog plaatsen indien gewenst op één van onze websites aan € 35. De totaalprijs voor het schrijven van en plaatsen van een blog = € 60
Wat is SEO-schrijven?
SEO-schrijven is het proces van het schrijven van inhoud om op de eerste pagina van zoekmachines zoals Google te ranken. Dit omvat het onderzoeken van zoekwoorden, het schrijven van hoogwaardige inhoud die overeenkomt met de intentie van de gebruiker en het optimaliseren van uw kopteksten voor eenvoudig paginacrawlen.
Een 2020 studie wees uit dat de klikfrequentie voor websites op positie één op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) 25% is. Dit aantal daalt drastisch tot 15% voor websites op positie twee en vervolgens tot 2,5% voor websites op positie 10. Wanneer u pagina twee van Google bereikt, wordt dat aantal nog lager.
Dit betekent dat als uw website niet op de eerste pagina staat, de kans klein is dat consumenten uw website organisch vinden. Minder bezoeken aan uw site betekent minder mogelijkheden om leads en uiteindelijk inkomsten te genereren.
Uw volgende beste optie is investeren in advertenties om die gebruikers naar uw site te krijgen. Maar dat kost geld, en als je een krap budget hebt, waarom zou je dan geen tijd investeren in SEO-schrijven of Linkbuilding teksten laten schrijven?
Tips voor het maken van SEO teksten
Headers helpen de webcrawlers van Google uw blogbericht en de secties daarin te begrijpen.
Zie de crawlers als lezers die uw blog afromen. Ze willen een overzicht van wat uw artikel zal behandelen, dat is uw H1. Vervolgens splitsen je H2s, H3s, H4s de subonderwerpen binnen het stuk op.
Uw subheaders moeten dus de inhoud in de hoofdtekst weerspiegelen en zoekwoorden met een hoge intentie bevatten . Wanneer u de juiste zoekwoorden gebruikt, dus de zoekwoorden die uw doelgroep gebruikt, heeft u een veel grotere kans om op de SERP te ranken.
Optimaliseer uw inhoud
Featured snippets op Google zijn de meest directe antwoorden op zoekopdrachten. Als ik bijvoorbeeld zou zoeken: “Hoe schrijf je een blogbericht?” Google kan een featured snippet gebruiken om het beste antwoord weer te geven.
Om een featured snippet op Google te verdienen, moet je de vraag grondig en beknopt beantwoorden.
Als de zoekterm bijvoorbeeld ‘Screenshot maken op mac’ is, kun je ‘Hoe maak je een screenshot op een MacBook-computer’ als je H1 of H2 invoeren, gevolgd door de stappen in een genummerde lijst of lijst met opsommingstekens.
Als je dat eenmaal hebt gedaan, zorg er dan voor dat je een deel van de vraag in je antwoord opneemt. Als u het bovenstaande voorbeeld gebruikt, begint u de alinea met het volgende: “Hier zijn de stappen om een screenshot te maken op uw MacBook…”
Begin bovendien elke zin met een werkwoord dat uitvoerbaar is, zoals ‘klikken’ en ‘selecteren’.
Schrijf voor mensen, niet voor zoekmachines.
Met al deze SEO-richtlijnen kan het gemakkelijk zijn om te vergeten dat wanneer een gebruiker op Google zoekt, ze op zoek zijn naar een antwoord. De beste manier om je kansen op ranking te vergroten, is door blogposts van hoge kwaliteit te schrijven, Linkbuilding teksten met daarin uw zoekwoorden verwerkt.
Hoe ziet dat eruit? Grondige antwoorden, scanbare secties, georganiseerde subkoppen en visuele hulpmiddelen.
Houd uw buyer persona’s, hun motivaties, uitdagingen en interesses in gedachten. Het is ook belangrijk om onderwerpen te kiezen die resoneren met uw potentiële klanten en die hun pijnpunten aanpakken.
Neem trefwoorden op in uw metabeschrijving.
Voeg je metabeschrijvingen toe aan je bericht? Als je antwoord ‘nee’ is, geef je je bericht waarschijnlijk niet de meeste aandacht. Laten we eens kijken waarom ze belangrijk zijn.
Inmiddels hebben we het gehad over een aantal manieren waarop een blogbericht met Google kan communiceren: subheaders, trefwoorden en fragmenten. Dat is echter geen uitputtende lijst.
Metabeschrijvingen zijn een ander gebied dat Google doorzoekt om de zoekresultaten te bepalen. Metabeschrijvingen zijn beschrijvingen van één tot drie zinnen, die je onder de titel van een resultaat vindt.
Gebruik metabeschrijvingen om samen te vatten waar je bericht over gaat, en onthoud het volgende:
Hou het kort.
Gebruik een tot twee trefwoorden.
Maak het overtuigend. Er zullen tenslotte andere berichten zijn die vergelijkbaar zijn met die van jou, dus je wilt dat je beschrijving opvalt boven de rest.
De meeste content management systemen (CMS) hebben ingebouwde meta description boxes, dus je hoeft waarschijnlijk niet ver te zoeken om de functie te gebruiken.
Voeg alternatieve tekst toe aan afbeeldingen.
Bij elke afbeelding die je aan je bericht toevoegt – afbeeldingen of lichaamsafbeeldingen – wil je alt-tekst toevoegen .
Alt-tekst beschrijft wat er op de foto gebeurt en het helpt Google (evenals mensen met een visuele handicap) te begrijpen waarom de foto in je bericht staat.
Laten we bijvoorbeeld zeggen dat uw artikel over virtuele evenementen gaat en u de volgende afbeelding opneemt:
Zakenman zit aan een bureau terwijl hij een pen vasthoudt
De alternatieve tekst zou iets moeten zijn als: “Zakenman die een virtueel evenement bijwoont, zit aan een bureau terwijl hij een pen vasthoudt.”
Deze zin is beschrijvend en bevat het hoofdzoekwoord ‘virtuele gebeurtenis’. Dus zelfs als de realiteit is dat dit een stockfoto is, kun je een verhaal maken dat aansluit bij je blogbericht.
Begin met trefwoordonderzoek.
Naar schatting verwerkt Google meer dan 70.000 zoekopdrachten per seconde. Verbijsterend, toch?
Als u SERP-rommel wilt doorbreken en uw concurrenten wilt overtreffen, moet u zich richten op de specifieke zoekwoorden en woordgroepen waarnaar uw potentiële klanten op zoek zijn. Hoe zullen ze anders uw inhoud en website vinden?
Begin met een hulpprogramma voor zoekwoordenonderzoek . Sites zoals Ahrefs en Google Keyword Planner geven u details over waar gebruikers naar zoeken en hoe populair die zoekopdrachten zijn.
Bekijk hier onze casestudy en exclusief interview voor een kijkje in hoe Ahrefs u kan helpen bij uw SEO-zoekwoordonderzoek en daarbuiten.
Google Trends kan u ook een idee geven van welke zoekwoorden op een bepaald moment populair zijn. Als u ziet dat de zoekopdrachten voor een specifiek zoekwoord in de loop van de tijd gestaag afnemen, weet u dat dit waarschijnlijk niet het juiste zoekwoord is om te targeten voor uw marketing. Het tegenovergestelde geldt voor stijgende trends.
Als u ooit te weinig zoekwoordideeën heeft, laat u dan inspireren door uw concurrentie. Gebruik tools voor concurrerende informatie om te zien op welke zoekwoorden hun domeinen momenteel ranken. Als deze zoekwoorden relevant zijn voor uw bedrijf, kunt u overwegen ze ook te gebruiken.
Houd er echter rekening mee dat de meest voor de hand liggende zoekwoorden niet altijd passen bij uw strategie. Bovendien zullen uw focuszoekwoorden in de loop van de tijd evolueren naarmate trends verschuiven, terminologie verandert of uw product-/servicelijn groeit.
Zorg ervoor dat u regelmatig zoekwoordenonderzoek uitvoert om ervoor te zorgen dat u zich nog steeds op de juiste zoekwoorden voor uw doelgroep concentreert en geen essentiële positiemogelijkheden misloopt.
Weersta de drang om trefwoorden te gebruiken.
Het doel is om uw pagina volledig geoptimaliseerd te maken, niet aanmatigend. Zoek een natuurlijke pasvorm voor het toevoegen van zoekwoorden, maar dwing ze niet tot het punt waarop uw inhoud onleesbaar is.
Als uw zoekwoorden bijvoorbeeld ‘op accounts gebaseerde marketing’, ‘start-ups’ en ‘verkoop’ zijn, vermijd dan een metabeschrijving als deze: ‘Verkoop voor op accounts gebaseerde marketing-startups’.
Probeer in plaats daarvan te focussen op een of twee trefwoorden om de beschrijving natuurlijker te maken: “Bent u op zoek naar geweldige strategieën om uw accountgebaseerde marketinggame een boost te geven? Ontdek onze door onderzoek ondersteunde technieken in dit bericht.”
Met deze aanpak gebruikt u nog steeds zoekwoorden, maar u overdrijft de post niet. Onthoud dat je doel is om op te lossen voor je publiek. Als uw gebruikers een slechte leeservaring hebben, geeft dat aan Google een signaal dat uw bericht mogelijk niet aan hun behoeften voldoet.
Link naar websites met een hoge autoriteit.
Wees niet bang om extern te linken terwijl u uw blogpost uitbouwt.
Linken naar gerenommeerde websites biedt bloglezers niet alleen extra leesmateriaal om hun kennis uit te breiden, maar het laat ook zoekmachines zien dat u uw onderzoek hebt gedaan.
Niets versterkt een blogpost zo goed als door onderzoek ondersteunde statistieken van invloedrijke websites. Baanbrekende statistieken helpen u een overtuigender en concreter argument op te bouwen dat u zal helpen het vertrouwen van uw lezers te winnen.
Streef naar scanbare, langere berichten.
In een tijd van korte aandachtsspanne, zou je denken dat kortere blogposts + Linkbuilding teksten de juiste keuze zijn. Maar in feite geven zoekmachines zoals Google eigenlijk de voorkeur aan langere, diepgaande blogposts.
Denk er eens over na: hoe meer inhoud op de pagina, hoe meer aanwijzingen zoekmachines hebben om erachter te komen waar uw blog over gaat. Bij HubSpot hebben we ontdekt dat de ideale lengte tussen de 2.100 en 2.400 woorden ligt.
Het nadeel van langere blogs is dat ze je lezers kunnen overweldigen. Een manier om dat tegen te gaan, is door uw inhoud op te splitsen in hapklare, scanbare brokken.
Verander een langdradige zin in twee zinnen en houd uw alinea’s op drie zinnen of minder.
Vergeet de opsommingstekens niet – het zijn geweldige aandachttrekkers en licht verteerbaar, vooral op mobiele apparaten.
Link naar andere berichten op uw site.
Door naar andere pagina’s of blogberichten met relevante Linkbuilding teksten op uw website te linken, kunnen zoekmachines een nauwkeurige sitemap maken. Het helpt uw publiek ook om meer van uw inhoud te ontdekken en u te leren kennen als een betrouwbare, geloofwaardige informatiebron.
Aan de gebruikerskant houden interne links naar andere waardevolle inhoud lezers langer op uw site, waardoor het bouncepercentage wordt verlaagd en uw conversiepotentieel wordt vergroot. Is dat niet waar het allemaal om draait?
Gebruik natuurlijke taal voor uw ankertekst wanneer u naar pagina’s op uw website of zelfs externe bronnen linkt. Vermijd het gebruik van spam-achtige of generieke call-to-actions, zoals ‘goedkope laptops van topklasse’ of ‘klik hier’.
Gebruik in plaats daarvan beschrijvende trefwoorden die lezers een idee geven van wat ze zullen vinden als ze op de hyperlink klikken, zoals ‘Download uw SEO-gids’.
Forceer nooit links naar uw topwebpagina’s, aanbevolen producten of afgeprijsde artikelen. Voeg links toe die de punten in uw berichten versterken en die natuurlijk aansluiten bij het onderwerp.
Comprimeer afbeeldingen voor een snelle laadsnelheid van de pagina’s.
Google beloont pagina’s met hoge laadsnelheden , omdat het de gebruikerservaring verbetert.
Een van de grootste boosdoeners van paginavertraging zijn grote, zware afbeeldingen. Als je meerdere afbeeldingen in je bericht hebt en elke afbeelding groter is dan 100 KB, kan dat een drastische invloed hebben op je paginasnelheid.
Gelukkig zijn er gratis apps, zoals Squoosh.app , die afbeeldingen comprimeren zonder in te boeten aan kwaliteit.
Als u vermoedt dat uw lage positie te wijten is aan lage paginasnelheden, ga dan naar de PageSpeed- site van Google voor een gratis analyse en aanbevelingen.
Ontwerp een linkbuildingstrategie.
Linkbuilding is cruciaal voor je ranking in de zoekresultaten. Links en blogs met goede Linkbuilding teksten zijn belangrijk bij deze!
Waarom? Zie zoekresultaten als een wedstrijd waarbij de winnaars de meeste stemmen krijgen. Elke webpagina die naar u teruglinkt, wordt beschouwd als een stem voor uw website, waardoor uw inhoud betrouwbaarder wordt in de ogen van Google. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat je verder stijgt in de ranking.
Het is dus goed om berichten te schrijven die andere websites of publicaties binnen hun eigen berichten willen hyperlinken. Om de Linkbuilding teksten voor je blogpost van uw website beter koppelbaar te maken , voegt u waardevolle items toe aan uw berichten, zoals originele gegevens en thought leadership.
Bestel dus bij ons uw Linkbuilding teksten voor het realiseren van een blog aan € 25 per artikel.