linkbuilding tips
linkbuilding tips nodig? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Waarom investeren bedrijven in linkbuildingservice? Als u een website heeft en zoekverkeer wilt, moet u consequent goede links van relevante websites beveiligen. Het betekent dat je linkbuilding nodig hebt. Linkbuilding vereist sterke sociale vaardigheden, uitstekende communicatie, doorzettingsvermogen en creativiteit. Het is marketing, verkoop en psychologie gecombineerd.
Gebruik onze Linkbuilding tips
- Links zijn waardevol bij zoekmachineoptimalisatie (SEO).
- Links zijn een sterke rankingfactor in het zoekalgoritme van Google (en andere zoekmachines).
- Links zijn waardevol bij de ontwikkeling van het publiek.
- Het beveiligen van een link op een andere website geeft een ander publiek directe toegang tot uw website en kan verwijzingsverkeer doorgeven .
- Links zijn waardevol voor marketing.
- Een link is een blijk van vertrouwen van de ene website naar de andere. Elke schakel creëert een positieve verbinding en ontwikkelt een relatie.
- Links zijn essentieel voor het vergroten van het online verkeer. Een website zonder links zal geen verkeer krijgen – van zoekopdrachten of van andere websites.
Wat is linkbuilding?
Linkbuilding is het proces waarbij een link op een onafhankelijke website terug naar uw eigen site (of die van een klant) wordt beveiligd.
Het waarom: Google zoeken is gebaseerd op links. Hoe meer links u heeft van relevante en gezaghebbende websites, hoe beter uw website zal presteren bij het zoeken naar relevante zoekopdrachten. Links genereren ook verwijzingsverkeer en helpen bij het ontwikkelen van relaties.
het hoe: SEO-bedrijven gebruiken aangepaste strategieën met diverse tactieken die zijn ontworpen om een andere website ervan te overtuigen dat het in hun of hun publiek belang is om naar een pagina op uw site te linken.
het wanneer: Linkbuilding werd populairder met de opkomst van Google in 1998 en is vandaag de dag nog steeds van vitaal belang.
SEO’s, marketeers en website-eigenaren gebruiken linkbuilding om het verkeer naar hun site te vergroten via zoekopdrachten.
De waarde van Linkbuilding
Links zijn fundamenteel voor het bestaan van het web. In feite wordt het web genoemd vanwege links – links zijn de ‘webbing’ die de miljoenen websites in één entiteit combineren, waardoor het onderling verbonden web ontstaat.
Er zijn twee belangrijke redenen waarom marketeers en bedrijven zich zorgen moeten maken over links:
Links zijn het belangrijkste middel voor online navigatie en leiden mensen van de ene webpagina naar de andere. Mensen associëren links inherent als een signaal van autoriteit en vertrouwen.
Zoekmachines (bijv. Google) beschouwen links als een “stem van vertrouwen” van de ene website naar de andere en gebruiken links als een signaal van autoriteit, vertrouwen en relevantie.
Links zijn waardevol voor marketing, doelgroepontwikkeling, relatieopbouw en zoekmachineoptimalisatie .
Links zijn het belangrijkste middel om op internet te navigeren.
Links zijn de drijvende kracht achter het web en zijn absoluut cruciaal voor zoeken, website-architectuur, gebruikerservaring (UX), publieksontwikkeling en menselijke toegankelijkheid.
Google gebruikt links al een rankingsignaal
Zoeken is verantwordelijk voor een groot deel van het internetverkeer – een onderzoek van Conductor meldt meer dan 60%. Toen Google in 2013 onverwacht crashte , daalde 40% van het internetverkeer .
Zoeken is voor de meeste bedrijven online een primair verkeerskanaal.
Er bestaat een hele industrie rond het optimaliseren van websites voor zoeken, het verbeteren van hun prestaties: zoekmachineoptimalisatie (SEO).
Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO-diensten . Zonder links kunnen websites niet scoren in concurrerende zoekopdrachten.
Het kernsysteem van Google, dat leidde tot hun dominantie als zoekmachine, is PageRank . PageRank is het algoritme van Google dat waarde hecht aan links en invloed heeft op de zoekrangschikking van websites .
Zowel mensen als zoekmachines hechten veel waarde aan links, en het online beveiligen van links vereist een aanhoudende, gerichte inspanning. Kwaliteitslinks ontstaan niet per ongeluk.
Zorg dat je goede links krijgt.
Google vertelt website-eigenaren vaak om “geweldige inhoud te maken”. U moet pagina’s maken die waarde toevoegen aan uw publiek. Maar waardevolle inhoud vereist promotie. Als u de links wilt beveiligen die uw website verdient, moet u opzettelijk uw pagina’s promoten op websites waar uw links zinvol zijn. Links komen anders niet voor.
Volgens een gezamenlijk onderzoek van BuzzSumo en Moz uit 2015 bevatten de meeste berichten online geen externe links (links van andere websites).
De meeste online inhoud heeft geen reële kans om aanzienlijk zoekverkeer te ontvangen, dat verantwoordelijk is voor het grootste deel van het online verkeer.
SEO’s kennen de impact die een paar natuurlijke links van kwalitatieve en relevante websites kunnen hebben. Er zijn niet langer honderden of duizenden links nodig om te rangschikken. Het gebruik van een enkele link is enorm toegenomen, waardoor kwaliteitswebsites nog meer macht krijgen binnen hun respectieve sectoren.
Om een link veilig te stellen, moet je op een overtuigende manier waarde aantonen.
Links zijn belangrijk voor mensen, marketeers en internetgebruik.
Google Zoeken is ook afhankelijk van links, zowel voor rangschikking als voor crawlen . Google crawlt het web door links te volgen (waardoor het zoeken opnieuw afhankelijk wordt van links), en een index maakt van de pagina’s die ze vinden. Wanneer u de zoekfunctie gebruikt, zoekt u niet op het live web, maar in de index van Google op het web.
Google slaat hun index op in tal van datacenters, die ongelooflijk groot en complex zijn. De laatst gerapporteerde indexgrootte van Google is ongeveer 130 TRILJOEN pagina’s, goed voor meer dan 100 miljoen gigabyte.
Hoe weet Google welke pagina’s moeten worden geretourneerd voor een bepaalde zoekopdracht (zoekopdracht)? Hoe bepalen ze welke pagina’s relevant zijn? Hoe rangschikken en rangschikken ze die pagina’s?
Google gebruikt algoritmen, zowel machine learning als human gecodeerd (door Ranking Engineers), om de meest relevante resultaten te bepalen.
Er zijn meer dan 200 rangschikkingssignalen die worden gebruikt door het zoekalgoritme van Google. Niemand weet precies wat deze signalen zijn (of zelfs de sterkte die aan elk signaal wordt gegeven) – hoewel velen speculeren.
Er zijn drie verschillende categorieën van optimalisatie die u kunt uitvoeren om uw website in de zoekresultaten te verbeteren:
SEO-categorieën
Technische SEO is de optimalisatie van de technologie die betrokken is bij het crawlen en indexeren van uw site door Google. Dit omvat domeinarchitectuur, technologiestack, robots.txt , servercodes, omleidingen, paginasnelheid, interne links, enz.
On-page SEO is de optimalisatie van de inhoud en HTML van de pagina’s van uw site zelf. Dit is een gedetailleerdere weergave van de elementen op de pagina, die Google helpen het onderwerp en de bedoeling van de pagina te begrijpen. Dit omvat de woorden op de pagina, de URL, titel, header-tags , afbeeldingen, metatags, enz.
Off-page verwijst meestal naar links, hoewel het ook citaten kan bevatten.
Technische en on-page SEO zijn cruciaal — u zult nooit het volledige potentieel van uw site bereiken zonder schone, geoptimaliseerde on-page en technische SEO. Gelukkig zou je grotendeels controle moeten hebben over deze elementen, die het directe resultaat zijn van hoe je je website en zijn platform bouwt.
Technische SEO en on-page SEO worden beide veel complexer naarmate je een website schaalt (het aantal en de grootte van pagina’s vergroten), en er komt meer technologie bij kijken.
Off-page is het element dat je het minst onder controle hebt in SEO. Het vereist het overtuigen van een andere website om positieve signalen naar uw site te sturen, wat niet gebeurt zonder een goed doel.
Links hebben misschien wel de hoogste rangordewaarde van elk afzonderlijk signaal. Ze zijn absoluut cruciaal voor het rangschikken in competitieve zoekresultaten.
Het op een relevante manier beveiligen van een link van een gezaghebbende website is niet eenvoudig. Het oorspronkelijke algoritme van Google slaagde omdat het links gebruikte als een kernrangschikkingssignaal, dat op dat moment geen enkele andere zoekmachine gebruikte.
Hoe verdiend Google zijn geld?
De zorg van Google is dezelfde als voor elk bedrijf: geld verdienen.
De primaire bron van inkomsten van Google is zoeken. Voordat Google zich opsplitste om Alphabet te worden , was zoeken zelfs verantwoordelijk voor het grootste deel van de inkomsten – ondanks veel succesvolle nevenprojecten (die nu hun eigen bedrijf zijn geworden, onder Alphabet).
Hoe verdient Google geld met zoeken, wat gratis is? Met advertenties, bovenaan of onderaan de pagina met zoekresultaten. Dit is een ongelooflijk groot bedrijf. Google rapporteerde in 2015 een omzet van $ 74,5 miljard, met een constante groei op jaarbasis.
Neem even de tijd en waardeer hoeveel Google besteedt aan zoekkwaliteit – er is een schat aan informatieve elementen die zijn ontworpen om te voldoen aan de intentie van de zoeker, zonder zelfs maar weg te hoeven klikken van Google.
[Koffie] is een volledig generieke term – binnen SEO vaak aangeduid als een ‘hoofdterm’ – zonder duidelijke bedoeling. Maar wat de bedoeling van de zoeker ook is, de kans is groot dat deze resultatenpagina het zal beantwoorden. We hebben echte woordkennis (Kennisgrafiek), nabijgelegen koffiehuizen (Local Pack), artikelen uit publicaties, aanvullende zoeksuggesties en negen organische resultaten om aan extra bedoelingen te voldoen.
Zonder veel informatie om mee te werken, is Google in staat om een samensmelting van resultaten te creëren om te beantwoorden aan een verscheidenheid aan zoekintenties.
Dit resultaat omvat ook geen personalisatie, wat gebruikelijk is in zoekopdrachten. Als u consequent naar [koffie] zoekt, ziet u hier verschillende resultaten.
Merk ook op hoe discreet de advertentie is; onderaan zitten met niets anders dan een groene “advertentie” om het te onderscheiden van de rest van de zoekresultaten.
Houd er ten slotte rekening mee dat elke niet gemarkeerde website niet in de zoekresultaten zou staan zonder de hulp van SEO.
De duizelingwekkende inkomstenstromen van Google uit zoeken. SEO’s werken om de positie van de website in relevante zoekopdrachten te verhogen. De zeer competitieve, lucratieve zoektermen worden gedomineerd door SEO-inspanningen.
Google heeft een gevestigd belang bij het beheren van SEO’s. Als we websites van lage kwaliteit kunnen manipuleren om te zoeken, kunnen we hun bedrijfsresultaten beïnvloeden, ongeacht hoeveel niet-organische elementen ze in de zoekopdracht opnemen.
OPTIMALISATIE VERSUS MANIPULATIE
Als SEO’s is het voor ons belangrijk om altijd te beginnen met de intentie van de zoeker. Voordat we een pagina optimaliseren voor zoeken, moeten we eerst overwegen of de pagina echt bovenaan de zoekresultaten hoort. Als dat niet het geval is, kunnen onze inspanningen om twee redenen verspild zijn:
Google wil de meest relevante resultaten voor zoekers retourneren. Elke overwinning die we behalen, kan van korte duur zijn als onze pagina de ranglijst niet verdient.
SLECHTE INHOUD
Het vermogen van SEO’s om ondermaatse pagina’s te rangschikken is de afgelopen jaren grotendeels afgenomen en kan leiden tot boetes als ze tot het uiterste worden doorgevoerd (manipulatie).
SEO is van nature zeer strategisch: het identificeren van kansen binnen een branche, het uitvoeren van concurrentieanalyses, het implementeren en testen van wijzigingen, het volgen van resultaten.
Het kan gemakkelijk zijn om de grenzen van optimalisatie te verleggen, maar het is nu belangrijker dan ooit om vast te houden aan de best practices voor SEO. Volg de richtlijnen van Google naar zowel de letter als de geest.
De eenvoudigste manier om een website naar de top van de zoekresultaten te brengen, is door manipulatieve links te bouwen, aangezien links de grootste invloed hebben op de ranking.
Google werkt hard om hun zoekresultaten vrij te houden van deze manipulatieve praktijken met zowel handmatige als algoritmische (pinguïn) straffen. Met deze sancties wordt een site uit de zoekresultaten verwijderd.
Dit betekent dat we alleen zinvolle links hoeven te bouwen die de menselijke ervaring op internet verbeteren. We moeten echte , relevante links beveiligen.
MEER LINKS ≠ MEER RANGSCHIKKEN.
Veel mensen hebben in de loop der jaren geprobeerd het zoekalgoritme van Google te gebruiken. Op zijn beurt verbetert Google voortdurend de relevantie en kwaliteit van hun zoekresultaten, nieuwe manieren vindend om de ruis te doorbreken en de beste en meest relevante resultaten te rangschikken.
Google verbetert hun begrip van links met grote algoritmische updates. Met name met machine learning.
GOOGLE’S LINK-ALGORITHM IS NAAM PINGUN.
Bij linkbuilding moet elke SEO zich afvragen: “Is deze link nu nuttig en zal hij in de toekomst waarde blijven bieden?”
Er zijn verschillende manieren om goede links op te bouwen die een positieve impact op uw website zullen blijven hebben.
Google heeft het vaak over relevantie: in hun resultaten, in het bevredigen van de gebruikersintentie en in het voldoen aan gebruikersbehoeften.
In 2012 zei een ex-Googler in een interview met James Norquay zelfs dat “relevantie de nieuwe PageRank is”.
Als we ons houden aan het creëren van links die waardevol zijn voor alle partijen, dan maken we het web een betere plek – terwijl we de positie van de websites van onze klanten verbeteren.
AUTORITEIT & VERTROUWEN
De kern van het originele PageRank-algoritme zijn autoriteit en vertrouwen. Hoe meer links u naar uw site heeft, hoe waardevoller uw eigen links zijn. Dit komt omdat Google links beschouwt als een teken van autoriteit en vertrouwen.
Daarom, naarmate u meer links opbouwt, bouwt u meer autoriteit en vertrouwen op. Hoewel alleen zoekmachines toegang hebben tot het PageRank-algoritme, zijn er een paar tools waarmee we de autoriteit en het vertrouwen van een website kunnen meten:
linkbuilding tips Majestic’s Trust & Citation Flow
linkbuilding tips Moz’s domein- en pagina-autoriteit
linkbuilding tips Hoe goed een site scoort in Google
Door al deze statistieken te combineren – samen met onze ervaring en expertise – zorgen we ervoor dat we waardevolle links bouwen.
TECHNISCHE OVERWEGINGEN
Als SEO’s zijn technische overwegingen altijd top-of-mind. Dat betekent niet dat we ons alleen laten leiden door de technische overwegingen, maar dat we ons bewust zijn van de impact.
We vermijden een link die mogelijk zoekwaarde heeft, maar tekortschiet in onze andere statistieken (relevantie en menselijke waarde). We zullen ook een link beveiligen die misschien niet veel of geen SEO-impact heeft ( nofollow links ), maar die de reputatie, het bereik en de waarde van een site bevordert.
We willen links die zowel mensen als zoekmachines zullen belonen. Hier zijn de technische overwegingen van een link:
doorzoekbaarheid
Indexatie
Tag attributen
Anker tekst
Linkplaatsing
Niet-pagina-element
Elke link die we bouwen wordt streng gecontroleerd.
Linkbuilding-strategie
De termen “tactiek” en “strategie” worden vaak door elkaar gebruikt in de SEO-gemeenschap, ondanks dat ze verschillende betekenissen hebben. Bij linkbuilding zijn tactieken de methode die wordt gebruikt om links te beveiligen. Strategie is het plan dat is ontworpen om uw doel te bereiken.
Voordat je tactieken gaat bepalen, heb je een strategie nodig. Er zijn honderden verschillende tactieken voor het bouwen van links, waaronder het bouwen van gebroken links, het terugwinnen van links, inhoudspromotie, het bouwen van bronnenlinks, het bereiken van influencers, gastbloggen, om er maar een paar te noemen.
Een creatieve SEO of marketeer kan altijd links beveiligen. Het is niet genoeg om links te beveiligen om de links. U moet weten waarom u links beveiligt. Naar welke pagina’s ga je links maken? Op welke zoekwoorden richten de pagina’s zich? Hoe concurrerend is de niche?
Welke kansen zijn er? Beantwoord deze vragen en je hebt een campagnestrategie voor het bouwen van links. Je weet niet alleen hoe je links bouwt (de tactieken), je weet ook waarom (de strategie).
Hier is het onderzoek en de analyse die u moet doen om uw strategie voor linkbuilding te vormen:
Backlink-analyse
Koppelbare activaanalyse
Zoekwoordonderzoek
Niche-analyse
Opnieuw bekijken
Strategie wordt zelden besproken in SEO, omdat elke strategie van klant tot klant, van website tot website verschilt. Elk campagneplan (strategie) moet worden aangepast aan uw doelen, middelen, middelen en kansen.
Er zijn geen cookie-cutter-oplossingen. Er zijn geen one-size-fits-all schaalbare oplossingen. In plaats daarvan moet u de unieke situatie van de website analyseren en een weloverwogen beslissing nemen om uw doelen te bereiken. Laten we het basisonderzoek en de analyse bespreken die u moet uitvoeren om een strategisch plan te maken om uw linkacquisitie te begeleiden.
BACKLINK-ANALYSE
De eerste stap om een intelligente strategie te creëren, is uw situatie te begrijpen. Bij linkbuilding betekent dat je backlinkprofiel. Uw backlinkprofiel is de samenstelling van alle links naar uw website en pagina’s. Een backlinkanalyse is van fundamenteel belang bij het creëren van een linkbuildingstrategie: u moet de kwaliteit en kwantiteit van links naar uw site begrijpen.
Er zijn tal van tools waarmee u kunt ontdekken welke sites en pagina’s naar uw eigen website linken. Deze worden meestal “backlink-verkenners” genoemd.
Populaire backlink-verkenners:
Majestueus
Siteverkenner openen
Ahrefs
Cognitieve SEO
Deze tools zijn gespecialiseerd in het ontdekken van links naar uw website en pagina’s.
Het proces van backlinkprofielanalyse is om te beoordelen:
Hoeveel andere websites linken naar de jouwe (meestal beschreven als “verwijzende domeinen”).
De kwaliteit van de verwijzende domeinen.
Welke pagina’s op uw site de meeste links hebben ontvangen.
De kwaliteit van die links.
Het totale aantal backlinks van uw website in vergelijking met het aantal verwijzende domeinen.
Het ankertekstprofiel van uw backlinks.
Afhankelijk van de leeftijd en populariteit van uw website, evenals de linkeconomie in uw niche, kan uw backlinkprofiel sterk variëren.
Voor beginners raad ik deze handleidingen aan om je de eerste keer door een backlink-audit te helpen:
Hoe u backlinks kunt beoordelen met Majestic the Backlink Explorer .
Link Building 101: hoe een backlink-analyse uit te voeren .
Als linkbuilding tips raad ik ten zeerste aan om dezelfde analyse ook op uw concurrenten uit te voeren. We zullen hier meer over bespreken in de fase van de nicheanalyse.
Zodra u een goed begrip heeft van het backlinkprofiel van uw eigen website, bent u klaar om een analyse van koppelbare activa uit te voeren.
KOPPELBARE ACTIVA-ANALYSE
Naar welke pagina’s u links bouwt, is een van de meest kritische elementen bij linkbuilding. U moet strategisch zijn over naar welke pagina’s u beveiligde koppelingen maakt. Deze pagina’s moeten aansluiten bij uw doelen. Helaas is het zeer zeldzaam dat u om twee redenen rechtstreeks links kunt maken naar uw conversie- of geldpagina’s.
Andere websites willen zelden linken naar product- en servicepagina’s.
Product- en servicepagina’s vangen slechts één type zoekverkeer op: aankoopintentie.
Als je je alleen richt op mensen die op dat moment actief op zoek zijn naar een product of dienst, mis je een groot deel van je marketingpubliek.
Dit wordt meestal de marketingtrechter genoemd.
Om met succes links in uw branche op te bouwen, heeft u pagina’s nodig die door SEO’s worden aangeduid als ” koppelbare activa “.
Koppelbare items zijn pagina’s op uw website die waarde hebben voor uw doelgroep, niche en community.
Deze pagina’s kunnen op verschillende manieren waarde bieden. Dit kunnen gidsen, lijsten, video’s, tools, bronnen, evenementen, sponsoring, getuigenissen, enz. zijn.
U wilt pagina’s vinden waarnaar andere websites zouden willen linken als ze wisten dat ze bestonden.
Uw koppelbare activa moeten:
Bied overtuigende waarde en creëer linkmogelijkheden.
Bied de mogelijkheid om klanten en klanten op te bouwen.
Het zal ook niet altijd een directe mogelijkheid zijn om klanten of klanten te creëren. Onthoud onze marketingtrechter hierboven; vaak richten koppelbare middelen zich op het bewustzijns- en interessegedeelte van de trechter, wat helpt bij het creëren van merkbekendheid en affiniteit.
Het vinden van koppelbare items komt vaak neer op het vinden van pagina’s die populair zijn bij uw publiek en die goede antwoorden bieden op veelgebruikte woordgroepen in uw branche.
Vaak kunt u deze pagina’s vinden door het volgende te bekijken:
Uw meest gedeelde pagina’s (met BuzzSumo ).
Uw best bezochte pagina’s (met Google Anlaytics ).
Uw meest gelinkte pagina’s (met een backlink-verkenner ).
Voor beginners die koppelbare activa voor de eerste keer analyseren, raad ik het volgende aan:
Drie eenvoudige stappen om linkwaardige pagina’s te vinden .
Hoe koppelbare activa te vinden op grote bedrijfssites .
Linkbuilding is geen magie: het belang van linkwaardig zijn
Uw doel in deze fase van uw onderzoek en analyse is om pagina’s te vinden waarnaar u met succes links kunt bouwen en die de doelstellingen van uw bedrijf dienen.
SLEUTELWOORD ONDERZOEK
Zoekwoordonderzoek is een essentieel onderdeel van elke SEO-strategie. U moet zoekwoorden identificeren die belangrijk zijn voor uw branche en website. Hoe gebruiken mensen de zoekfunctie om informatie over uw branche te vinden?
Zoekwoordonderzoek identificeert de belangrijke woorden die uw publiek gebruikt om online te zoeken. Zoekwoordonderzoek is direct gerelateerd aan de zoekresultaten waarop uw website rankt. Optimalisatie is de kern van SEO, maar u kunt niet optimaliseren tenzij u de voorwaarden begrijpt die u op uw site en pagina’s zou moeten optimaliseren.
Er zijn tal van linkbuilding tips en tools om u te helpen bij het uitvoeren van zoekwoordenonderzoek:
Zoekwoordplanner van AdWords .
SEMrush .
Moz’s trefwoordverkenner .
De trefwoordverkenner van Ahref .
Zoekwoord Snatcher .
Voor linkbuilding is uw doel bij zoekwoordenonderzoek het identificeren van:
Trefwoordthema’s die belangrijk zijn voor uw branche.
De pagina’s op uw site zijn afgestemd op deze zoekwoorden.
Andere sites met overlappende relevantie in uw zoekwoordthema’s.
Contentmogelijkheden binnen geïdentificeerde zoekwoordthema’s.
Bronnen om beginners te helpen bij het leren van trefwoordonderzoek:
Zoekwoordonderzoek van concurrenten met SEMrush .
Moz’s trefwoordverkenner walkthrough .
Zoekwoordonderzoek voor SEO: de definitieve gids .
De beginnershandleiding voor SEO: zoekwoordenonderzoek .
Hoe u NU zoekwoordenonderzoek kunt doen.
Dit is een diepgaand onderwerp waar u veel tijd aan kunt besteden in SEO. Voor linkbuilding raad ik aan om je te concentreren op de pagina’s waarnaar je van plan bent links te bouwen (je koppelbare assets).
NICHE-ANALYSE
Het analyseren van uw branche, niche en concurrentie is van vitaal belang voor elke strategie voor linkbuilding tips.
Het is niet voldoende om de prestaties en doelen van uw eigen website te begrijpen. U moet begrijpen hoe uw concurrenten hun doelen bereiken, evenals de gemeenschappen en kansen in uw niche.
Het is tijd om te zien hoe u zich verhoudt tot de concurrentie.
Een niche-analyse is een beoordeling van uw niche, branche en concurrentie.
U hebt geleerd hoe u trefwoordonderzoek, backlink-analyse en analyse van koppelbare activa uitvoert. Doe nu hetzelfde op uw concurrentie.
Je doel is om te leren:
Welke zoekwoorden verkeer naar uw concurrenten leiden.
Pagina’s van concurrenten met de meeste links.
De soorten sites die naar uw concurrenten linken.
Hoe uw concurrenten links beveiligen.
Actieve communities binnen uw branche.
U moet begrijpen wat heeft geleid tot succes voor de concurrentie, relatiemogelijkheden in uw niche, belangrijke linktactieken en de algemene linkomgeving.
BEOORDEL EN MAAK STRATEGIE
Er is geen formule om een winnende linkbuildingstrategie te creëren. Er is toegewijd onderzoek en analyse nodig om kansen, middelen en uitdagingen te bepalen om de gestelde doelen te bereiken. Als u de tijd en energie hebt geïnvesteerd in het analyseren van koppelbare activa, backlinkprofielen, trefwoorden en de concurrentie, moet u een duidelijk begrip hebben van het project.
Nu is het tijd om uw strategie voor linkbuilding te maken. Linkbuilding-strategie is het plan dat u maakt om uw doelen te bereiken en aan de projectverwachtingen te voldoen, met aangegeven middelen. Er zit niets anders op dan de stukjes samen te trekken om het grote geheel te zien.
Linkbuilding-tactieken
De term linkbuilding is eigenlijk contra-intuïtief, omdat we geen controle hebben over het maken van de gecodeerde link. Handmatige linkbuilding is marketing van mens tot mens, waarbij uw pagina wordt gepromoot bij een andere site-eigenaar met als doel een link te beveiligen. Om betekenisvolle en blijvende waarde te hebben, moeten links: redactioneel, relevant en nuttig zijn.
Een link moet naar goeddunken van de linkende site zijn, relevant zijn voor de pagina en de context waarin deze wordt weergegeven, en waarde bieden aan het publiek van die site. Als u deze drie elementen opneemt in uw linkbuildingproces, beveiligt u waardevolle links. Links die zowel uw marketing als de zichtbaarheid van uw zoekmachine zullen helpen.
Maar hoe beveilig je deze links? Er zijn duizend verschillende methoden, ook wel linkbuilding-tactieken genoemd. Laten we eens kijken naar enkele veelvoorkomende voorbeelden van het beveiligen van kwaliteitslinks. Typische manieren om waarde te creëren – en dus links – zijn onder meer het creëren van bronnen die waardevol zijn voor uw branche, contentmarketing en bijdragen aan uw gemeenschap.
Er is geen geheime snelkoppeling naar het beveiligen van kwaliteitslinks. U moet bepalen hoe uw website waarde toevoegt aan het web, de mogelijkheden die er zijn binnen uw niche en de links beveiligen die uw website verdient.
Met een beetje creativiteit, onderzoek, analyse en strategie kan linkbuilding het verschil maken dat uw website nodig heeft. Elke link moet nuttig zijn voor uw website, de link naar de website en hun publiek. Met kwaliteitslinks kan uw website zinvol organisch verkeer genereren via Google Zoeken.
Er zijn veel andere factoren binnen SEO, maar links blijven nog steeds een integraal onderdeel van elke SEO-strategie. Linkbuilding is zowel een wetenschap als een kunst: technische kennis en analytische vaardigheden zijn noodzakelijk, maar het bepalende element is menselijke creativiteit.