Online marketingadvies

Online marketingadvies verlenen is de specialiteit van ons team.  De activiteiten van Linkbuildingexperts.be zijn in het kort samengevat: het leveren van kwalitatieve backlinks en Online marketingadvies verlenen aan klanten in Vlaanderen en Nederland. Wij hebben specialisten in huis voor een volledige SEO ondersteuning.  Ons team bied de beste digitale marketing tips die u zullen helpen bij het succesvol creëren en uitvoeren van effectieve digitale marketing strategieën.

Online marketingadvies op maat

Vanwege de ongelooflijk efficiënte technieken van digitale marketing om producten en diensten te adverteren tegen lagere en meer goedkope tarieven, heeft digitale marketing de laatste jaren veel aandacht gekregen.

Sinds de dodelijke covid-19 epidemie de wereld trof, hebben veel bedrijven hun deuren moeten sluiten of zijn tot stilstand gekomen. Maar, bedrijven hebben overleefd en zich hersteld met behulp van digitalisering en digitale marketing.

Als gevolg hiervan is digitale marketing een van de meest succesvolle manieren gebleken voor alle bedrijven om zichzelf te promoten, omdat het gemakkelijker en minder duur is dan traditionele marketing.

 

 Online marketingadvies

 

Het belangrijkste Online marketingadvies  dat we jullie kunnen meegeven is Linkbuilding – het proces om andere websites terug te laten linken naar uw website (backlinks genoemd). Het is een essentieel onderdeel van elke succesvolle Online Marketing en Zoekmachine Optimalisatie (SEO) strategie. Echter, link building is geen snel en gemakkelijk proces. Het vergt zorgvuldige planning, en het kost tijd.

HubSpot meldt dat “41% van de SEO-experts linkbuilding beschouwt als het moeilijkste onderdeel van zoekoptimalisatie” en “51% van de marketeers zegt dat het één tot drie maanden duurt voordat ze de impact van hun linkbuilding-inspanningen zien.”

Maar de inspanning is zeker de moeite waard omdat backlinks het verkeer naar uw website verhogen, uw website autoriteit verhogen, en helpen bij het verbeteren van uw search rankings. De bottom line: als je mensen die zeer waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst naar uw website te sturen, de tijd nemen om de kwaliteit (NIET kwantiteit) links te verkrijgen is essentieel.

Link Building strategieën die werken

Gast blogging (Blogs + Online marketingadvies ) is wanneer je artikelen publiceert op een andere website dan je eigen. Een manier om kwalitatieve backlinks te creëren is het plaatsen van blogs die een reële waarde bieden op websites met een autoriteit die relevant zijn voor uw product of dienst. Autoriteit websites zijn sites die worden vertrouwd door gebruikers, experts in de industrie, andere websites, en zoekmachines.

Infographics

Een infographic – een visuele weergave van gegevens, een verhaal of principe – biedt een snelle manier voor mensen om informatie te scannen en te consumeren. Goed ontworpen infografieken kunnen backlinks van hoge kwaliteit genereren. Dit is waarom. Studies tonen aan:

90% van de informatie die wordt doorgegeven aan de hersenen is visueel
Mensen onthouden 65% van de informatie die ze visueel zien, in tegenstelling tot 10% van de informatie die ze horen.
Infographics hebben dertig keer meer kans om in hun geheel gelezen te worden dan blog posts of nieuws artikelen.

Gebroken link bouwen

Als je niet de middelen hebt om veel content te creëren, is broken link building een tactiek die je kunt proberen. Met Broken Link Building zoekt u op relevante websites naar broken links – hyperlinks die verwijzen naar een lege of niet-bestaande externe website.

U kunt dan contact opnemen met de webmaster met het aanbod om de gebroken link te vervangen door een bestaande pagina op uw website (of een die u specifiek hebt gemaakt als vervanging). Dit helpt webbeheerders hun website op te schonen en zorgt voor links naar uw website. Het is een win-win situatie!

Analyse van de best presterende links van uw concurrenten

Een Online marketingadvies  concurrentie analyse is typisch een onderdeel van elk business plan. En u kunt de websites van uw concurrenten analyseren om een efficiëntere link-building strategie te creëren. Zoek de website van een concurrent met een hogere ranking dan uw website, en kijk wat voor hen werkt. Welke trefwoorden scoren er, en waar komen de links vandaan? Hier zijn enkele bronnen om u te helpen.

De pijlers van de inhoud

Goede inhoud is de sleutel tot een succesvolle website. Helaas heeft het internet een wereld van informatie-overload gecreëerd, en dat is waar pijler blog posts kunnen helpen. Een pijler blogbericht is een lang – 1.500-4.000 woorden – blogbericht. Dit type blog gaat diep in op alle aspecten van een specifiek onderwerp met betrekking tot uw bedrijf. De informatie is nuttig en bruikbaar. Typisch, een pijler blog post bevat ook relevante afbeeldingen, video’s, enz., om uw tekst te ondersteunen. Pijler blogs kunnen helpen de autoriteit van uw website op te bouwen, meer verkeer naar uw website te leiden, het aantal backlinks naar uw website te verhogen, en een langdurige ROI te leveren.

Geen tijd voor SEO?

Link building kost tijd en moeite die veel kleine tot middelgrote bedrijven niet hebben. Online marketingadvies via Linkbuildingexperts kan u helpen met al uw zoekmachine optimalisatie behoeften! Wij weten hoe om meer relevant verkeer te rijden naar uw website. Dus, wacht niet – bel ons op +32 495/21 45 83 of stuur een mail naar: info@seobureau.be

Top Internet Marketing Adviezen voor Beginners

Internet marketing is een vitaal aspect van elk succesvol bedrijf, maar de gemiddelde ondernemer heeft misschien niet de nodige expertise. Toch is het belangrijker dan ooit om te weten hoe u online marketing effectief kunt gebruiken om het meeste uit uw bedrijf te halen. Het laatste wat u wilt doen is tijd en geld verspillen aan een marketingcampagne die niet effectief is. Dit artikel geeft u een aantal waardevolle tips voor uw online marketing strategie. Het is een must-read voor elke bedrijfseigenaar. Vraag dus Online marketingadvies  aan.

Internet marketing strategieën

Er zijn verschillende belangrijke Internet marketing en Online marketingadvies strategieën om te volgen. Deze strategieën werken door bekendheid te creëren, het imago van een merk te verbeteren en prospects om te zetten in promotors. Effectieve internet marketing strategieën vereisen de juiste methodologie, waardevolle inhoud en online community relaties. Voor kwalitatieve leads moet u conversaties aangaan met uw doelmarkt. Gelukkig is het internet een ideaal medium voor al deze zaken. De volgende tips helpen u op weg. Lees verder om de meest effectieve internetmarketingstrategieën te ontdekken.

Om te bepalen of de internet marketing strategie van uw bedrijf klaar is voor prime time, is het nuttig om de andere marketing activiteiten die u al uitvoert te evalueren. Controleer of uw bedrijfswebsite geregistreerd is en informatie bevat over uw producten en diensten. Voeg indien mogelijk een interactieve component toe waarmee potentiële klanten vragen kunnen stellen en producten kunnen kopen. Zet indien mogelijk een klantenservice op en integreer e-commerce activiteiten. Uiteindelijk zult u beloond worden met meer klanten en een hogere winstmarge.

Inhoudelijke marketing

De kracht van Online marketingadvies + content is het vermogen om uw publiek te informeren en te helpen op een moment dat ze dat het meest nodig hebben. Mensen zijn eerder geneigd om producten of diensten te kopen van merken die ze vertrouwen en begrijpen. Door content te creëren rond een specifiek probleem of oplossing, kunt u uw publiek een oplossing bieden die aan hun behoeften voldoet en hen informeren over wat u doet. Deze inhoud kan vervolgens worden gedeeld met anderen in uw branche. Dit maakt allemaal deel uit van een effectieve online marketingstrategie, en wordt vaak “content marketing” genoemd.

Eén manier om content te gebruiken is door het te posten op sociale media of op uw blog. Op die manier kunt u meer mensen naar uw website lokken en de SEO verbeteren. Maar hoe weet u welke inhoud uw publiek zal boeien? Eén manier is om onderzoek te doen naar wat uw doelgroep online leest. Probeer een gratis tool genaamd BuzzSumo. Typ relevante trefwoorden in om uit te vinden welke inhoud het best presteert. Als je eenmaal wat gegevens hebt, kun je die gebruiken om je eigen content te creëren.

SEO

Als het gaat om het opzetten van een sterke online aanwezigheid, moet SEO een fundamenteel onderdeel zijn van elk nieuw project. Dit komt omdat SEO een impact heeft op elke fase van het product positioneringsproces. In feite moeten uw eerste inspanningen zich richten op SEO best practices. Zo is het bijvoorbeeld van cruciaal belang dat uw inhoud informatief en interessant is. Dit zal helpen klanten aan te trekken en meer leads te genereren. Hieronder vindt u enkele tips om ervoor te zorgen dat uw inhoud SEO-vriendelijk is.

Ontwikkel een gedetailleerde marketingstrategie. SEO omvat contentstrategie, linkbuilding, on-page optimalisatie en technische optimalisatie. Een goede strategie houdt ook rekening met de gebruikerservaring. Het moet de behoeften van uw publiek afstemmen op het ideale marketingkanaal voor uw producten. Zorg ervoor dat u deze aspecten opneemt in uw algemene strategie. Het is belangrijk dat de inhoud van uw website informatief is en gemakkelijk te navigeren. Hoe meer inhoud u op uw site heeft, hoe meer bezoekers u zult aantrekken.

E-mail marketing

Voordat u e-mails naar uw abonnees kunt sturen, moet u eerst hun toestemming krijgen. Dit betekent dat je een opt-in formulier moet opzetten. De meeste e-mail service providers bieden de mogelijkheid om een inschrijfformulier in te voegen. De sleutel tot een succesvol opt-in formulier is om duidelijk te zijn over wat uw abonnees van u mogen verwachten. Als je je abonnees niet wilt verliezen, moet je uitleggen waarom je ze überhaupt e-mails stuurt.

Hoewel e-mail misschien niet zo direct is als andere vormen van digitale marketing, is het nog steeds een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken. Of u nu gebruik maakt van nieuwsbrieven, promoties of algemene berichten, het versturen van e-mails is een zeer effectieve manier om in contact te blijven met uw publiek. Het nadeel van aanhoudend spammen is echter dat het moeilijk is om u af te melden van e-maillijsten. Zorg ervoor dat u een verstandige onderwerpregel kiest en stem uw berichten daarop af.

Een slimme onderwerpregel kan de open rates verhogen. Een overtuigende onderwerpregel kan een oproep tot actie bevatten, en moet boven de rest van de e-mail uitsteken. De beste tijd om een e-mail te versturen is dinsdag, 11 uur ET. Bovendien is e-mailmarketing vooral effectief op mobiele apparaten. Om een hoge open rate te garanderen, moet u uw e-mails optimaliseren voor mobiele apparaten. De onderwerpregel moet ook gepersonaliseerd zijn en op één lijn liggen met de hoofdtekst van de e-mail.

Inhoud

Of u nu een nieuw bedrijf of een oude pro bent, goede inhoud is de sleutel tot het bereiken van uw online marketing doelstellingen. Content informeert uw publiek niet alleen over uw merk, maar beantwoordt ook basisvragen die uw doelgroep kan hebben. Bijvoorbeeld, een loodgieter kan schrijven over messing versus PVC leidingen in huis, of een elektricien kan schrijven over het upgraden van een 100 amp dienst naar een 200 ampère. Een kledingverkoper zou kunnen schrijven over de huidige modetrends en jonge aanstormers in de designwereld.

Een van de beste aspecten van content is dat het nooit vervalt. Potentiële klanten zullen uw inhoud blijven lezen en gebruiken, zelfs jaren na de eerste publicatie. Bijvoorbeeld, een artikel over de veiligheid van garagedeuren is nog maandenlang waardevol. Evenzo zal een artikel over trends in garagedeurontwerp nog maandenlang waardevol blijven. Door nuttige en bruikbare informatie te bieden aan uw lezers, helpt u hen een weloverwogen beslissing te nemen over hun aankoop. En omdat u geen tijd en geld hoeft te besteden aan het verkopen aan hen, kunt u de tijd van uw verkoopteam besparen en zich richten op het genereren van meer business.

Tools

De beste tools voor online marketeers zijn een combinatie van automatisering en menselijke interactie. E-mail, bijvoorbeeld, is van oudsher de primaire methode van samenwerking, maar het kan inefficiënt zijn en verwarring, gemiste berichten en frustratie veroorzaken. Vandaag de dag stellen tools zoals Trello bedrijven in staat om hun marketingstrategie te delen en het voor teamleden gemakkelijk te maken om in te springen om verschillende taken te voltooien. Hoewel Trello niet de enige beschikbare online marketing tool is, is het wel één van de meest waardevolle.

Een andere nuttige tool is Ahrefs, dat het verkeer van trefwoorden in de VS en 150 andere landen analyseert. Deze tool is vooral nuttig voor concurrentie-analyse, omdat het u in staat stelt om te zien wie er linkt naar uw concurrenten, en hun top pagina’s. Met behulp van de tools in Ahrefs kunt u de belangrijkste zwakke punten in de inhoud gebieden onthullen, evenals hoeveel verkeer er daadwerkelijk naar de sites van uw concurrenten gaat. Door deze stappen te volgen, bent u op weg om de organische rangschikking van uw website te verbeteren.

Budgettering

Als u een nieuw bedrijf of een ondernemer bent, kunt u profiteren van wat budgettering online marketing advies. Budgettering online marketing houdt in dat u ervoor zorgt dat u uw geld op de juiste plaatsen zet. De eerste stap om te bepalen hoeveel u aan elke strategie moet uitgeven, is het doen van marktonderzoek, wat het opstellen van buyer persona’s en het houden van klantinterviews kan inhouden. U zult ook uw huidige online publiek willen analyseren om uit te vinden waar u uw product moet promoten.