Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer. Linkbuildingexperts zorgt voor een Organische CTR Verbetering. Organische CTR (Click-Through-Rate) is de verhouding tussen het aantal gebruikers dat op uw website heeft geklikt en het aantal gebruikers dat alleen maar heeft gekeken maar niet heeft geklikt.

Een betere CTR betekent dat de gebruikers uw site leuker vinden en zoekmachines ranken sites die gebruikers leuker vinden altijd hoger.

Houd er altijd rekening mee dat meer populaire zoekwoorden meer klikken vereisen om de CTR te verbeteren.

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer

Kies je voor Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer dan krijgt uw website meer klikken, uw concurrenten niet. Wanneer we alleen op uw website klikken dan krijgen uw concurrenten minder klikken, het is simpel. Automatische ranking algoritmes worden misleid om te denken dat uw website meer gewenst is voor de gebruikers vandaar dat het uw website is die bovenaan moet staan, niet anderen.

Hoe meer kliks u krijgt en hoe minder uw concurrenten, hoe hoger uw website in de resultaten van de zoekmachines zal komen.

Uw website scoort hoger

Omdat uw website meer SEO klikken ontvangt dan andere websites wordt uw positie in de zoekmachine hoger.

Verwacht geen snelle resultaten maar wel een gestage stijging met de tijd.

Verbeter altijd andere SEO factoren zoals backlinks, goede inhoud, en de juiste titel en beschrijving van uw pagina, al deze inspanningen zullen u de resultaten sneller opleveren en uw posities zullen meer solide zijn.

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer

Toename van natuurlijk organisch verkeer

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer is zeer belangrijk want wanneer uw website hoger scoort is hij makkelijker te vinden in Google en brengt het meer mensen naar uw website waardoor uw natuurlijk organisch verkeer toeneemt. Meer natuurlijk organisch verkeer betekent meer klanten, meer winst, een betere Return On Investment (ROI) die u besteed aan de SEO diensten. SEO is de beste investering in uw online business die u kunt maken.

Kies het land om uw SEO posities lokaal te verbeteren. Wij maken projecten aan speciaal voor lokale SEO, dus juist voor een specifiek land. Op die manier zullen alleen echte mensen uit die bepaalde locatie, land of stad op de zoekmachine resultaten pagina kunnen klikken met uw website. Dus als uw website zich alleen richt op bijvoorbeeld Brussel en u heeft geen kliks nodig uit de Antwerpen, Gent of andere landen is dit belangrijk.

 

Wat is organisch verkeer (+ waar het te zien is in Google Analytics 4)

Of je nu nieuw bent in de digitale marketing wereld of jezelf ziet als een beetje een SEO expert, organisch verkeer kan een uitdaging zijn om te begrijpen en te manipuleren. Met Google die links, rechts en in het midden nieuwe updates lanceert, kan het navigeren door de wereld van organisch verkeer een hele prestatie zijn.

In dit artikel beantwoorden we de vraag “wat is organisch verkeer”, terwijl we ook het belang ervan benadrukken en u laten zien hoe u organisch verkeer kunt zien in Google Analytics 4 (GA4).

Wat is organisch verkeer?

Organisch verkeer verwijst naar de bezoekers die op uw website komen via onbetaalde (organische) zoekresultaten op Google, Yahoo, Bing, en andere zoekmachines. Organisch verkeer is precies het tegenovergestelde van betaald verkeer, dat is verkeer dat naar uw website komt van betaalde advertenties, zoals die te zien zijn aan de bovenkant van Google.

Organisch verkeer wordt ook niet naar uw website verwezen via bronnen van derden, bijvoorbeeld een link van een andere website of social media kanaal. Het verwijst alleen naar onbetaald verkeer van zoekmachines. Kortom, organisch verkeer is onaangetast door invloeden van buitenaf.

Zoekmachine Optimalisatie

De vorm van marketing die zich richt op het verbeteren van organisch verkeer voor een website wordt zoekmachine optimalisatie genoemd, of SEO. Deze vorm van onbetaalde, organische marketing heeft een strategische aanpak, met behulp van een combinatie van specifieke zoekwoorden, trending onderwerpen, evenals ontwerp-en ontwikkelingstechnieken om de positie van een website op de zoekmachine resultatenpagina’s (SERPS) te helpen verbeteren.

Hoewel er geen quick fix als het gaat om SEO en het stimuleren van organisch verkeer naar een website, het rendement op de investering van deze vorm van digitale marketing is relatief hoog als het is een meer permanente en langdurige alternatief voor betaalde reclame.

De voordelen van organisch verkeer

Voor de meerderheid van de bedrijven, ongeacht hun grootte, is organisch verkeer de belangrijkste bron van verkeer. Daarom is Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer zeer belangrijk. Organisch verkeer trekt echte mensen aan. Dit betekent dat je kunt er relatief zeker van zijn dat de persoon te klikken op uw pagina is dit te doen omdat ze een specifieke vraag of pijn punt in gedachten dat ze geloven dat zou kunnen worden aangepakt via uw website. Door in te spelen op de behoeften van uw publiek, zult u een trouwe aanhang kweken die gebaseerd is op vertrouwen. Bovendien is de kans groter dat deze leads van hogere kwaliteit op de lange termijn in klanten worden omgezet.

Vraag je je af hoe dit verschilt van betaald verkeer? De waarheid is dat betaald verkeer meer kans heeft om aangeklikt te worden door bots en andere geautomatiseerde machines. Deze vorm van verkeer doet niets voor uw rankings en heeft geen impact op uw site analytics, dus leidt tot zeer weinig groei na verloop van tijd. Organisch verkeer wordt gedreven door de intentie van de klant en is daarom een meer kosteneffectieve benadering van marketing van uw producten en diensten.

Bovendien, als uw organisch verkeer groeit, groeit ook uw online reputatie, iets dat Google en andere zoekmachines zeer serieus nemen. Door uzelf te profileren als een autoriteit binnen uw branche, zal Google uw pagina’s waarschijnlijk hoger in de SERP’s plaatsen. E-A-T, wat staat voor Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid is al enige tijd een belangrijke factor in Google ranking. Echter, de mei 2019 Google update veranderde het belang ervan door het één algemene ranking factor te maken (in plaats van meerdere) bij het bepalen van pagina kwaliteit. Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer. Sommige niches vereisen een hogere E-A-T dan andere. Deze omvatten:

Medische websites
Kranten en andere journalistieke artikelen
Pagina’s die wetenschappelijke onderwerpen behandelen
Websites met juridisch en fiscaal advies
Financiële platforms
Websites met informatie over belangrijke onderwerpen (ouderschap, huisreparatie, enz.)
Websites die tips geven over hobby’s die een bepaalde expertise vereisen (een instrument bespelen, videografie, enz.)
Waar ziet u organisch verkeer in Google Analytics 4?
Terwijl Google Analytics 4 is een van de belangrijkste tools in de SEO wereld, het is niet de makkelijkste om te navigeren als het gaat om het analyseren van organisch verkeer. Met de hulp van GA4, kunt u zien hoeveel organisch verkeer u krijgt en controleren uit welke landen gebruikers komen en hoe ze omgaan met uw website, naast andere gegevens.

Organisch verkeer controleren

Google Analytics kan de populairste zoekmachines identificeren en verkeer van deze kanalen verzamelen in de sectie Verkeersacquisitie van uw GA4-dashboard. Hier is hoe u de hoeveelheid organisch verkeer naar uw website kunt controleren:

Stap 1: Ga naar je Google Analytics 4 dashboard en klik op ‘Rapporten’.

Stap 2: Klik vervolgens op de vervolgkeuzelijst ‘Acquisitie’ gevolgd door ‘Verkeersacquisitie’.

Stap 3: Kies op deze pagina het datumbereik waarvoor u organisch verkeer wilt zien en scroll naar beneden tot onderaan de pagina. Zorg ervoor dat de vervolgkeuzelijst linksboven in de tabel is ingesteld op ‘Sessie standaard kanaalgroepering’. Onder ‘Totalen’ ziet u een rij ‘Organisch zoeken’ waar u alle gegevens kunt analyseren die relevant zijn voor het organische verkeer voor uw website.

Controleren waar uw bezoekers vandaan komen

Als u weet waar uw bezoekers vandaan komen, kunt u uw inhoud en andere SEO-inspanningen beter afstemmen, zodat u uw gewenste doelgroep bereikt. Om meer te weten te komen over de demografie van uw website bezoekers, kunt u de volgende stappen volgen:

Stap 1: Klik op de vervolgkeuzelijst ‘Demografie’ op uw dashboard, gevolgd door ‘Demografische details’.

Stap 2: Scroll vervolgens een beetje naar beneden, stel uw gewenste datumbereik in de rechterbovenhoek in en kies of u uw tabel wilt filteren op land, regio, stad, taal, leeftijd, geslacht of interesses. Uw gegevens zullen in de tabel verschijnen, klaar om naar hartelust te analyseren.

Wat is het verschil tussen organisch verkeer en direct verkeer?

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer door een expert te raadplegen want veel website-eigenaren verwarren organisch/zoekverkeer met direct verkeer. Deze twee verkeersbronnen zijn, in feite, totaal verschillend. Terwijl organisch verkeer verwijst naar het verkeer dat afkomstig is van de resultatenpagina’s van zoekmachines, is direct verkeer verkeer dat afkomstig is van gebruikers die uw URL rechtstreeks in hun webbrowser typen.

Ondanks het feit dat sommige web bezoekers binnen uw doelgroep op uw website kunnen komen door het invoeren van uw URL rechtstreeks in hun web browser, is het de moeite waard te vermelden dat direct verkeer meestal afkomstig is van website-eigenaren, werknemers, of bestaande klanten die inloggen op uw website (als dit een optie is die u aanbiedt).

Verbeteren van organisch verkeer

We moeten nog een website-eigenaar ontmoeten die niet meer organisch verkeer naar zijn pagina’s wil. Dit komt omdat een toename in organisch verkeer vaak gelijk staat aan een toename in orders, omzet, en inkomsten. Hier zijn enkele basistips voor het verhogen van het organisch verkeer dat naar uw website komt:

Richt uw aandacht op SEO

In tegenstelling tot betaalde reclame, biedt SEO semi-permanente resultaten. Met dit in gedachten, kan het richten van uw inspanningen en budget op SEO u een groei in websitebezoekers en, op zijn beurt, verkoop opleveren. Maar, SEO is een breed-spectrum industrie, met zelfs de meest ervaren experts geconfronteerd met dagelijkse strubbelingen.

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer die goede zoekwoorden te gebruiken. Een essentieel aspect van goede SEO is zoekwoord onderzoek en implementatie. Tools zoals AHREFs en SEMRush stellen u in staat om relevante zoekwoorden en hun zoekvolume te identificeren, zodat u ze kunt implementeren op uw website. Het strategisch implementeren van trefwoorden in uw inhoud zal u toelaten om organisch te groeien, echter, het is belangrijk dat u kiest voor de juiste balans van hoge en lage concurrentie alternatieven om te concurreren met andere websites.

Inhoud, inhoud, inhoud!

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer door blogs te plaatsen. Bloggen is een relatief betaalbare maar uiterst impactvolle manier om je organische zoekverkeer te stimuleren. Door het verhogen van de hoeveelheid content op uw website, kunt u zich richten op meer zoekwoorden, het verbreden van uw online bereik. Zorg ervoor dat u inhoud schrijft die relevant is voor uw service en producten, of die vragen en pijnpunten van klanten identificeert en aanpakt.

Optimaliseer uw titels en kopteksten

Google rangschikt u niet alleen op basis van de zoekwoorden die u gebruikt, maar ook op basis van hoe u ze gebruikt. Het is belangrijk dat u uw primaire zoekwoord toevoegt aan het begin van uw titel en meta-beschrijvingen om de bedoeling van uw inhoud duidelijk te markeren.

Optimaliseer uw afbeeldingen

Verbeter uw lokale SEO met organisch SEO verkeer door uw afbeeldingen te optimalsieren. Afbeeldingen zijn net zo belangrijk als inhoud als het gaat om SEO. Immers, zou u een product kopen zonder op zijn minst eerst een afbeelding ervan te zien? Met dit in gedachten, is het belangrijk dat u afbeeldingen van uw producten toevoegt. Het is ook belangrijk dat u uw blogs illustreert en tot leven brengt met relevant beeldmateriaal om de betrokkenheid te verbeteren. Last but not least, zorg ervoor dat u uw afbeeldingen optimaliseert voor SEO door uw afbeeldingsbestanden de juiste naam te geven en uw zoekwoorden toe te voegen aan de alt-tekst van elke afbeelding.

Andere verkeersbronnen…

Google Analytics 4 organiseert verkeer op basis van de bron. In aanvulling op organisch verkeer, zie je:

Direct verkeer wat, zoals eerder vermeld, is wanneer een website bezoeker op uw website aankomt door uw URL rechtstreeks in hun internet browser te typen.
Betaald verkeer is het verkeer dat afkomstig is van al uw betaalde bronnen, met inbegrip van Pay-Per-Click (PPC) campagnes en alle andere advertenties die u hebt gelanceerd op zoekmachines, evenals betaalde sociale media campagnes en medianetwerken.
Referral verkeer is wanneer een website bezoeker op uw site komt via een link van een andere website. Als een blog, artikel of andere webpagina linkt naar uw website en een persoon klikt op de link, zal dit worden geregistreerd als verwijzend verkeer.
Sociaal verkeer is het verkeer dat afkomstig is van sociale kanalen zoals Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Tik Tok en Pinterest, onder anderen.
Krijg meer tips over hoe Google Analytics 4 van Spark Traffic te gebruiken
Organisch verkeer maakt ongeveer 53,3% uit van het websiteverkeer in alle sectoren vandaag de dag. Met dit in gedachten, is het belangrijker dan ooit om te weten hoe u het organische verkeer voor uw website kunt identificeren, zodat u stappen kunt nemen om uw SEO te verbeteren.